ميراث آريا(chtn) - جلالي که جانشين علي لطفي زاده شده است با اشاره به اينکه موضوع تعيين قيمت آرمهاي طرح ترافيک سال 89 در نخستين جلسه شوراي عالي ترافيک مطرح و تصميم‌گيري مي‌شود، افزود: در صورتي که همه اعضاي شورا فرصت داشته باشند، جلسه شوراي عالي ترافيک چهارشنبه هفته جاري برگزار مي‌شود.
وي تصريح کرد: در جلسه کميته فني شوراي عالي ترافيک موضوع آرم‌هاي طرح ترافيک سال 89 مطرح و با تعامل شهرداري تهران تصميمات لازم اتخاذ شد.
دبير شوراي عالي ترافيک کشور با تاکيد بر اينکه در نخستين جلسه شوراي عالي ترافيک کشور موضوع قيمت آرم‌هاي سال 89 مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار مي‌گيرد به ايسنا گفت: انگيزه اصلي ايجاد محدوده طرح ترافيک کاهش آلودگي هوا و ترافيک داخل محدوده مرکزي شهر است؛ لذا نبايد قيمت‌ها طوري باشد که اصل فلسفه ايجاد اين محدوده را زير سوال ببرد.
وي با اشاره به اينکه تلاش شده است در قيمت‌هاي جديد آرمهاي طرح ترافيک، در بخش خدمات حمل و نقل عمومي افزايشي نداشته باشيم خاطرنشان کرد: در عين حال در بخش شخصي‌ها و شرکت‌هاي خصوصي که مي‌خواهند از محدوده طرح ترافيک استفاده کنند بايد هزينه‌هاي لازم پرداخت شود.
دبير شوراي عالي ترافيک کشور در خصوص قيمت آرم‌هاي طرح ترافيک خبرنگاران نيز گفت: تلاش شده است تا کمک‌هاي لازم براي خبرنگاران در اين خصوص صورت گيرد تا اين قشر نيز با مشکلي مواجه نشوند.
بنابر اين گزارش ،خسرودانشجو، سخنگوي شوراي شهر تهران نيز روز گذشته با اشاره به مطرح شدن موضوع نرخ‌هاي آرم طرح ترافيک در سال 89 در جلسه شورا گفت: بر اساس آن جانبازان 70 درصد از اين امکان رايگان برخوردار خواهند بود، جانبازان 35 تا 70 درصد، بيماران خاص و معلولان و نيز خبرنگاران با 25 هزار تومان، اشخاص حقيقي واجد شرايط 400 هزار تومان، سازمان‌ها و شرکت‌هاي خصوصي يک ميليون تومان، خودروهاي دولتي پلاک «الف» 500 هزار تومان، خودروهاي دولتي پلاک شخصي و خودروهاي دستگاه‌هاي عمومي و انقلابي 700 هزار تومان و ساير مسوولان دستگاه‌هاي دولتي يک ميليون تومان به تصويب رسيد؛ همچنين مبلغ کارت شناور به دو ميليون تومان افزايش يافته و کارت شناور دو ماهه کاميون نيز از 150 هزار تومان به 250 هزار تومان افزايش يافته است.
وي بيان کرد: مبلغ کارت‌هاي هفتگي و روزانه نيز به ترتيب 60 هزار تومان و 12 هزار تومان است و شوراي شهر تهران تاکيد دارد که با صدور کارت‌هاي مجوز هفتگي و روزانه نبايد از 90 هزار کارت مورد نظر که داراي مجوز است، بيشتر شود و شهرداري مي‌تواند تنها 10 درصد از کل تعداد مجوزها را کم کرده و براي صدور کارت‌هاي هفتگي و روزانه اختصاص دهد.
دانشجو تاکيد کرد: شوراي شهر تهران بر اين نکته اصرار دارد که شهروندان به استفاده از برچسب آرم طرح ترافيک به جاي کارت شناور ترغيب شوند، چرا که استفاده از برچسب امکان کنترل بيشتري را براي ماموران راهنمايي و رانندگي فراهم مي‌کند.

تعيين نرخ از طرف شوراي شهر منطقي‌تر است
از سوي ديگر يک عضو کميسيون عمران مجلس معتقد است که تعيين نهايي نرخ آرم طرح ترافيک از طرف شوراي شهر تهران منطقي‌تر است.

محمدرضا صابري درباره مرجع تصميم ‌گيرنده نهايي براي نرخ آرم‌هاي طرح ترافيک با بيان اينکه تعيين نرخ از طرف شوراي شهر تهران منطقي‌تر است، افزود: شوراي شهر تصميم‌گيرنده امور ترافيکي است بنابر اين مسئوليت اين امر بر عهده اين نهاد است. شوراي عالي ترافيک مسئوليت نرخ گذاري را ندارد و بايد هدايت ترافيک را عهده‌دار باشد.
به اعتقاد صابري، شوراي شهر تهران با توجه به مشکلات و درآمد شهر مي‌داند چگونه عمل کند و در اين صورت مي‌تواند دراين زمينه نيز وارد عمل شود و شوراي عالي ترافيک بايد به فکر سر و سامان دادن ترافيک شهر باشد.
تعيين نرخ به صورت تعاملي انجام شود
در همين حال شاپور پولادي ،يک عضو ديگر عضو کميسيون عمران مجلس درباره اين که تصميم‌گيرنده نهايي قيمت‌گذاري آرم‌هاي طرح ترافيک چه نهادي است، گفت: به عقيده بنده اين يک کار تعاملي است که شوراي شهر تهران و شوراي عالي ترافيک بايد با مشارکت يکديگر در اين‌باره تصميم‌گيري کنند؛ چرا که هر دوي آن‌ها در اين موضوع دخيل هستند.
وي ادامه داد: شوراي شهر و شهرداري تهران در مديريت شهر دخيل هستند، بحث حمل و نقل بخش عظيمي از مديريت شهري است و شوراي عالي ترافيک نيز بخشي از وظايفش درباره مسائل ترافيکي و روان‌سازي حمل و نقل درون شهري است و بايد تصميم‌گيري و سياستگذاري کند.
عضو کميسيون عمران تصريح کرد: اين موضوع نياز به يک جلسه مشترک دارد تا به تفاهم برسند.
به گفته پولادي، هيچ يک از سياست‌هاي شوراي شهر و شوراي عالي ترافيک خلاف يکديگر نيست و در يک جهت حرکت مي‌کنند.
وي خاطر نشان کرد: اگر نياز باشد مجلس يا کميسيون عمران جلسه‌اي ويژه براي رسيدگي به اين موضوع تشکيل مي‌دهند تا بين شوراي شهر و شوراي عالي ترافيک يک هماهنگي در اين‌باره به وجود آيد.
آرم طرح ترافيک براي تمام واجدان شرايط تا پايان سال صادر مي‌شود
از سوي ديگر با وجود اختلاف نظر ميان شوراي عالي ترافيک کشور وشوراي اسلامي شهر تهران ،محمد هادي ايازي مشاور عالي شهردار تهران در خصوص تعيين نرخ آرم ها ضمن اعلام اينکه آرم طرح ترافيک براي تمام واجدان شرايط تا پايان سال صادر مي‌شود گفت: معمولاً براي تعيين قيمت نهايي آرم طرح ترافيک هماهنگي‌هاي بين شوراي شهر و شوراي عالي ترافيک صورت مي‌گيرد.
مشاور عالي شهردار تهران تأکيد کرد: حتماً اين هماهنگي‌هاي صورت مي‌گيرد.
وي با اشاره به اينکه تمام اقدامات لازم براي صدور آرم طرح ترافيک صورت گرفته است، گفت: تا پايان سال تمام آرم‌هاي طرح ترافيک صادر مي‌شود.
مشاور عالي شهردار تهران با قيمت آرم‌هاي طرح ترافيک اشاره کرد و گفت: کساني که مي‌خواهند از اين امتياز برخوردار باشند بايد هزينه‌هاي آن را پرداخت کنند.

100

انتهای پیام/

کد خبر 1388110625